۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۸:۳۸

پیله ور:

كانون های شكوفایی خلاقیت در شهرستان های خراسان شمالی راه اندازی می شود

كانون های شكوفایی خلاقیت در شهرستان های خراسان شمالی راه اندازی می شود

بجنورد - رئیس پارك علم و فناوری خراسان شمالی از راه اندازی كانون های شكوفایی خلاقیت در سطح شهرستان های این استان خبر داد.

علی اصغر پیله ور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این کانون ها با هدف شناسایی و حمایت از نخبگان و فراهم سازی زمینه بروز استعداد های آنان راه اندازی می شود.

به گفته وی، ایجاد فضای صمیمانه به منظور بحث و تبادل نظر با صاحبان ایده و افراد خلاق، شناسایی و هدایت ایده های ناب و برقراری تعامل سازنده با انجمن های علمی و مراکز رشد از دیگر اهداف راه اندازی کانون های شکوفایی خلاقیت است.

وی همچنین خواستار حمایت و توجه خیرین از حوزه علم و فناوری این استان شد و گفت: خیرین خراسان شمالی در تمامی حوزه ها از جمله آموزش و پرورش مشاركت بسیار خوبی دارند و اگر این قشر به حوزه علم و فناوری نیز توجه داشته باشند به توسعه استان نیز كمك شایانی خواهد شد.

پیله ور افزود: اگر خیرین از فردی كه ایده ای را تبدیل به محصول كرده است حمایت كنند و آن ایده به تولید برسد باعث می شود تا ارزش افزوده چند برابری ایجاد شود.

رئیس پارك علم و فناوری خراسان اظهار داشت: علاوه بر خیرین رسانه های استان نیز می توانند با اطلاع رسانی درست در حوزه فناوری در راستای توسعه استان نقش آفرین باشند.

این مسئول گفت: اخیرا نمونه ای از طرح ارزشمندی كه نتیجه یك اختراع بود در این استان ساخته و آماده تجاری سازی شد، اما لازمه موفقیت این طرح این است که سرمایه گذاران و خیرین وارد عرصه حمایت در حوزه فناوری شوند و این طرح ها به نتیجه خوبی برسد.

وی اظهار داشت: در چند سال اخیر پارک علم و فناوری این استان توانمندی های خود را شكوفا و استعدادهای استان در حوزه دانشگاهی و فناوری را به شایستگی به نمایش گذاشته و توانسته است با گام های موثر اقدامات خوبی را به سرانجام برساند.

پیله ور همچنین از برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی علم و فناوری در دی ماه امسال خبرداد و گفت: این نمایشگاه برای سومین دوره در تهران برگزارخواهد شد.

کد خبر 2442494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha